dear

kawan

kawan yang awesome merupakan benda sesuatu ( dammnnn tatabahasa aku! ) yang paling penting. tak kira la untuk apa jua keadaan sekalipun. di saat menikmati keropok lekor, mengumpat sampai lenguh bahu kiri tanggung dosa, kawan tidur bersama dalam kelas, pass paper mahupun handphone masa quiz atau test, kawan yang sgt bangga jadi kawan kita bilamana die bertempik panggil nama kita dikhalayak ramai, kawan..

aku ade ramai kawan.
ada antara mereka yang dtg dan pergi.
tapi ade yang berkeras nak stay sampai mati.
ape pun, mereka tetap dlm hati.
thats rhymed! 

 


lets see, masa tadika dulu aku ade sorang geng berbadan besar, aku pengikut die je, mungkin sbb aku yang berat badan maintain 21 kg dari tadika sampai sekolah rendah ni rasa lebih selamat dengan dia kott aku pun tak tau

oh n aku ingat lagi nama die nazirah. 

masuk sekolah rendah, aku mmg selekeh gila nak mampus! aku ade ramai gak kawan antaranya nabila, atuk die meniaga kantin sekolah..
Aisyah, mula2 je kawan pastu bermusuhan sbb die kemaruk nak jadi princess ( u know the type of girl yang suka bila junior pompuan adore' die ) tak hairanla, dengan segala usaha die mekap bedak byk2 and then start beli lipgloss sume. masa tu umur baru darjah tiga kott. 9 tahun.
budak laki tok sah citer ah mmg tak pandang langsung la kat aku. ade satu masa tu masa aku darjah lima aku ingat lagi, ade budak laki ni sepak bontot aku. bekas tapak kaki die melekat kat baju aku just imagine,
aku yang terpinga pinga tak tau ape salah aku terus bertindak pusing 360  degree sambil menghayunkan tangan. too bad, tapak tangan aku melekat kat pipi die sepertimana kasut die melekat kat punggung aku.

oh yeahh nama budak laki tu naim. die bukan kawan aku. saje citer nak tunjuk taiko.

disebabkan aku sgt sgt selekeh and x de sapa nak kawan ngan aku, aku terpaksa merayu kepada mereka supaya masukkan aku dalam kumpulan polis entry atau pun main cop tiang'. kalau korang jenis budak yang macam tu mesti korang tau macamana perasaannya masa kita merayu kat orang masa nak main n end up jadi budak yang kena kejar orang lain sampai habis masa rehat. kejam sgt, peluh habis satu badan . lagila org tak nak kawan.

kawan masa tuisyen nak ups nama intan khaleeda dan latipah.old school giler nama latipah kan, comel jee. ni lah masa bahagia aku masa sekolah rendah. sbb lepas selekeh kat sekolah, aku lah yang paling tip top bila ke kelas tuisyen. sebab?

pertama, pakaian yang sgt up to date dibekalkan oleh mama saya
kedua, wangi jee, mama mmg make sure anak2 sentiasa kemas gi kuar mana mana cuma masa kat sekolah tu x dapat tolongla sbb mama keje. so keadaan nak ke kelas tuisyen sgt sgt tip top.

tu je lah masa yang aku rasa diri dihargai masa sekolah rendah dulu.

my best friend!  ni best friend sekarang sbb dulu masa sekolah rendah, aku dan adik aku, anis selalu sgt sgt bergaduh sampai da bermacam cara ikhtiar mama abah buat, letak tali pusat dekat dekat kat tempat yang sama la, bagi makan minum pinggan cawan yang sama laa,, cadangan paling hardcore dari mak cik aku kat kampung, bagi makan kote lembu. tapi yang tu mama tak buat la sbb kejam sgt kott.

dulu masa sekolah rendah walaupun benci kat anis tapi aku sayang die.. aku x suka tengok die kena buli. kitorang naik bas gi sekolah, sama cepat die dapat. tu konsepnya tapi masa aku sekolah rendah dulu, ntah ape punya konsep dorang pakai, sapa cepat, die copkan tempat untuk semua kawan die. and yupp semua.

so aku ngan anis selalu tak dapat tempat. sampai satu hari aku bertekad. ni tak boleh jadi. aku lari dengan sekuat hati untuk copkan tempat untuk farhanim, kawan paling rapat aku masa tu ngan tempat anis. aku berjuang habis habisan.
selalunya yang selalu jadi princess ialah dak aisyah tadi tu, ramai pengikut die tolong cop kan tempat untuk die. and sorry to say, aku mmg sukakan cabaran. aku amik tempat paling mencabar sekali. tempat princess. tempat feveret die. sejak dari hari tu, aku jadi witch jahat sbb da merampas tempat princess. semua bencikan aku.

dorang start main kasar dan mula pakai khidmat budak laki untuk jinakkan witch ni, sorry la derr, aku campak beg budak tu kat bawah. die bengang ngan aku ajak gaduh, tumbuk kott, tapi i ni gegurl lagi tauu.. aku tarik rambut die muahahahahaaaa puas hati aku.

aku bukan tak nak dan tak pernah cuba nak jadi gegurl in fact da banyak kali aku cuba seperti senyap senyap wat bibir pecah pecah mintak abah beli lipgloss. and he did bought me. cherry flavored. segar di ingatan. masa nak gi sekolah, penah gak pakai bedak mama, pastu ade member tegur apesal muka ko putih naw macam tepong gomak? frust.frust. masa mula mula period mama belikan set skincare bajet bajet da nak jadi anak dara, tapi tak lama sbb aku geli pakai pelembap tu sume and tak natural langsung hasilnya.semuanya tak berhasil! aku still nina yang selekeh and kali ni aku da start dapat reputation witch aku. hurmmmm. ape lah nasib.

so semenjak dari itu ( sekolah rendah )  perjalanan hidup aku lebih bahagia. aku mula belajar, tak guna kita nak blend in ngan org lain walaupun kita frust tak dapat jadi sebahagian dari dorang.. aku mula wat benda dengan cara aku, hasilnya? aku dapat the best seat dalam bas on the way balik umah. and aku dapat savekan seat untuk adik aku, kadang2 kita duduk sama sama sebelah sebelah.

aku belajar bersungguh sungguh dapat dapat 4A1B untuk UPSR. masuk sekolah menengah.

masuk sekolah menengah aku da up sket r sebab aku cam da pandai melawa, aku start sneak out pergi birthday member beriang ria usia remaja sampai kantoi, balik kena ngamok ngan abah. biasa r weyhh. 

aku start kumpul duit nak beli mekap. heheee malu kita tau. yup, aku ade list ape yang aku nak improvekan diri aku contohnya aku nak putih for example, then aku akan kumpul duit beli losyen bagai. stupid girl!. should've spend the money on food instead.

kawan baik aku masa form 1 ialah sarah dan nafiysah. tak lupa juga farah. tapi dorang ni superbb punya pandai. so aku cam rimas r kawan ngan dorang sbb cikgu mesti komen  cam ' awak tengoklah kawan kawan awak, sume dapat markah tak nak kalah..' so aku da x kawan ngan dorang daa. hahaaaa. bukannya nak improve diri sendiri.

masuk form 2 aku start rapat ngan natrah adibah binti nubli. huaaa nama penuh. sebab aku sayang dia. serius. die macam kawan pertama yang aku rapat gila. aku tak kan lupakan dia. semua masa bersama. natrah cantik. strong personality. die suka sukan, benda yang aku benci gila tapi aku support die walaupun aku tak faham ape die cakap pasal sukan. kitorang go through a lot of things together. aku stay kat umah die sume sebelum kelas petang, dia la kawan yang aku rasa menerima aku seadanya, and for the first time, aku rasa macam ade orang tggu aku kat sekolah. orang yang aku panggil kawan. aku sayang dia.


selain dari itu, aku ade zati, dayang, nadia, azlyn..

masuk form 4 & form 5, member yang rapat ngan aku cuma qila ngan wina, wat semua benda sama2, crime partner, ponteng kelas, tuisyen sume sama sama..masa tu perangai aku mmg macam haram.. tu la member rapat aku selama 2 tahun..



aku mcm da mmg ditakdirkan tak byk kawan sgt, ade pun seketul dua je kawan yang rapat dan aku mmg btol betol stick ngan orang tu je la.. mgkin jugak pengalaman aku masa sekolah rendah dah banyak ajar aku, jadinya aku x kekok pun untuk survive sendiri smentara jumpa kwan yang ngam ngan jiwa raga aku.

kawan masa kat uitm, aku paling rapat ngan eda, mira, yana, qat, wawa.. sepanjang tiga tahun kat uitm ni.. mula mula kenal dalam kelas je tapi makin lama makin rapat, ni la kawan yang ingatkan aku assignment test sume.. cara berkawan masa kat sekolah ngan u pun berbeza sbb da makin matang, ala ala semakin mengurangkan kontroversi terlampau dan ke arah meningkatkan prestasi.. tak lupa juga yang rapat sangat sangat ngan aku semenjak minggu pertama aku masuk u, wan farina, ramiza, angie, pegi pasar malam sama sama, tgk movie sampai pagi, makan hotel setiap hari, semua kenangan kenangan manis.. kawan kawan sekelas aku yang lain, semua masing masing ade keistimewaan sendiri dan amazingnya masa masuk u ni, semua budak laki kelas aku, semua baik baik belaka, dan buat pertama kalinya aku rapat ngan budak laki sekelas (  aku x penah rapat ngan budak laki sekelas semnjak sekolah rendah sampai sekolah menengah ) aku mmg hargai semua kenangan setiap hari pergi kelas, 3 tahun wat presentation, 2 kali pergi trip. lagi amazing bila semua budak perempuan pun cun cun comey comey belaka, ni semua pengalaman baru bagi aku tapi aku tak kan pernah dapat lupakan setiap sorang dengan personaliti masing masing yang unik..











selain dari itu, aku rapat ngan am, teman masa aku kerja kat MFC

aku tak racist k, aku pon ade gak member international dari pakistan




hahaaa sila gelak bila tgk mereka ni

No comments:

Post a Comment